Kebun Sayur Belakang Rumah

Salah satunya adalah menekan pengeluaran untuk membeli beragam sayur dan keperluan dapur lainnya yang bisa ditanam di kebun rumah. Kalau rumahmu sempit bagaimana.

34 Ide Kreatif Berkebun Vertikal Sederhana Dan Murah Di Botol Bekas

Menurut puan lisa di dalam kebunnya itu ada kursi di mana digunakannya untuk beristirahat ketika melihat kebunya ia merasa tenang dan aman.

Kebun sayur belakang rumah. Antara tanaman yang diusahakan untuk kebun sayur belakang rumah. Pastu saya ada buat projek taman mini. Jangan kata musim hujan sayuran segar bugar ya sayur boleh rosak sebenarnya dan uniknya musim hujan sayuran di pasaran akan naik harga di pasaran.

Kalau kita punya kebun sayur belakang rumah seperti ini dan cantik pasti semua bebena pikiran dapat hilang ketika melihatnya. Kali ini tanomkinotuan ingin berkongsi bunga bunga sayuran yang pernah mekar di kebun belakang rumah. Tiap petang di sini hujan lebat dengan kilat dan guruh sambung menyambung.

Saya manfaatkan kawasan depan dan belakang rumah untuk bercucuk tanam. Ada 5 batas disediakan untuk saya berkebun kat belakang rumah batas yang ada daun kelapa tudah disemai dgn benih sawi. Dipenghujung oktober tahun 2018 ini adalah musim hujan.

Ala buat sendiri2 jergotong royong dgn suami dan anak anak. Bunga bunga inilah yang menyerikan ruang kebun tanomkinotuan hingga menarik beberapa serangga kecil lebah dan kelulut untuk mendapatkan sedikit madu daripadanya elok juga sekiranya bunga bunga ini di pos ke sini untuk tatapan para pembaca. Selain itu bunga telang pokok mungal daun rerama pokok tin terung serai kunyit cili serta pelbagai sayur sayuran lain.

Dengan adanya taman akan membuat kesan rumah yang segar dan alami sehingga pastinya membuat penghuni rumah menjadi betah di rumah sendiri. Jesteru itu saya dan isteri cuba mempraktikan penamanan sayur dibelakang rumah tanaman yang saya tanam adalah sayuran asas dalam pemakanan kita seperti sawi kangkong tomato keledek dan lada cili. Membuat model taman kecil belakang rumah memiliki taman rumah menjadi impian bagi banyak orang.

Kebanyakannya saya tanam di dalam pasu untuk menjimatkan ruang katanya yang memiliki kediaman dua tingkat di bandar baru bangi selangor. Sayuran yang ditanam di laman rumah semakin rosak akibat hujan lebat. Memiliki kebun sendiri di rumah akan memberikan banyak keuntungan.

Tenang kamu bisa meniru desain desain kebun mini ini. Hasil kebun belakang rumah kerajaan mengalakan kita menanam sendiri sayur sayuran untuk mengelakan pengaliran wang keluar bagi mengimport makanan dari luar negara. Okey tadi bab kebun sayur.

1 kobis 2 terong 3 timun 4 kacang panjang 5 kangkung 6 kesum 7 kucai 8 ulam selom 9 lada merah 10 cili api 11 sayur bayam 12 sayur sawi 13 sayur kailan 14 daun sup 15 tanaman okra dan berbagai tanamanlainnya. Mini kebun dan taman di rumah sambungan aktiviti saya bulan februari mac 2015.

Manfaatkan Lahan Rumah Sebagai Kebun Sayur Dan Buah Buahan Jual

Pekarangan Rumah Disulap Menjadi Kebun Sayuran Kampung Panca Mulia

11 Inspirasi Kebun Sayur Kreatif Yang Bisa Kamu Coba

Sejuk Tangan Dia Ini 9 Rahsia Taman Herba Belakang Rumah Teres Lot

Tanam Sayur Di Halaman Rumah Dibekalkan Ke Singapura Bhplus

Tanamsendiri Com Grow Your Own Tanaman Di Belakang Rumah Sepupu

11 Inspirasi Kebun Sayur Kreatif Yang Bisa Kamu Coba

11 Inspirasi Kebun Sayur Kreatif Yang Bisa Kamu Coba

Pressreader Harian Metro 2016 10 04 Kebun Sayur Laman Rumah

Beli Indonesian Set Lot Murah Grosir Indonesian Set Galeri Gambar

Halaman Rumah Jadi Kebun Sayur Perak Utusan Online

Sayur Penghias Rumah Harian Metro

Halaman Rumah Jadi Kebun Sayur Perak Utusan Online

Pressreader Harian Metro 2016 10 04 Kebun Sayur Laman Rumah

Sejuk Tangan Dia Ini 9 Rahsia Taman Herba Belakang Rumah Teres Lot

Gambar Tanah Pertanian Halaman Rumput Hijau Halaman Belakang

Panen Hasil Berkebun Sayuran Di Belakang Rumah Youtube

Inilah Cara Membuat Kebun Sayur Di Pekarangan Rumah Yang Mudah Dan

Kebun Sayur Hijau Kebun Sayur Rumah Hijau Rumah Hijau Imej Png Dan

Halaman Rumah Jadi Kebun Sayur Perak Utusan Online

22 Gambar Inspirasi Kebun Sayur Belakang Rumah Liat Aja


0 Response to "Kebun Sayur Belakang Rumah"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel